中國交通事故:開車直行過路口邊上電瓶車忽然串出來China's traffic accidents: driving straight through the intersection, battery cars suddenly come out

      開車直行過路口。邊上電瓶車忽然串出來,我雖然踩了刹車,還是撞到了電瓶車,幸好對方人沒有大礙。現在車子在交警隊等候處理,事故責任書還沒下來。我個人感覺,我應該是沒有什麼責任的?大家幫我分析分析,這個事故責任應該怎麼劃分?

     Drive straight through the intersection. The battery car on the side suddenly came out. Although I stepped on the brake, I still ran into the battery car. Fortunately, the other side was not in a big way. Now the car is waiting to be dealt with by the traffic police team, and the responsibility for the accident has not come down. I personally feel that I should not have any responsibility? Everybody help me to analyze and analyze, how to divide the responsibility of this accident?
 

---------------------------------------------------------------------

     網友回復:這種在路口沒紅綠燈的最煩人,感覺電動車責任大,但交警一般多少都會判你部責任的,因為的路口斑馬線旁,照理你應該降速注意觀察的。

    網友回復:電動車不可以走機動車道,這輛電動車應該直行通過十字路口到達非機動車道後左轉。最後開車專心,能讓就讓一下,就算不用賠償,也麻煩啊。
 
    網友回復:我感覺對等責任最平衡,如果不考慮雙方平衡,我感覺你的責任更大,雖然他上機動車道不對,但看撞擊位置,好像現在判案更看重因果關係,以前好像是誰違規在先誰的責任大。你車前部分撞他電瓶車車尾,碰撞時電瓶車已差不多經完成了轉彎,電瓶車違法行駛不代表你就能無理由撞擊他。如果是後側面碰撞,那麼電瓶車的責任大。我僅僅看撞擊位置分析,你的主觀撞擊意圖更明顯,我甚至覺得你要是集中精力,急刹車,甚至能避免事故發生。總的來說,我認為都有責任,。不可能一方全責。汽車交強險也應該够賠了對方了,你唯一煩惱的應該是讓對方賠你修車錢了

    網友回復:調頭讓轉彎,轉彎讓直行,直行是爺爺,拐彎是爸爸,調頭是孫子。對方是電動車,呵呵,交警怎麼處理都有可能。

Comments

Popular posts from this blog

中國交通事故:載磚貨車與兩輛機車、一輛電瓶車發生碰撞碾壓。機車和電瓶車駕駛人傷亡嚴重Traffic accidents in China: a brick truck collided with two motorcycles and a battery car. Motorcycles and battery drivers are seriously injured!

求助,今年五月五號我爸騎著摩托車帶著我媽去上班,一個意外被一輛大貨車追尾。For help, on May 5th this year my dad took my mom to work on a motorcycle, but was accidentally rear-ended by a large truck

提問:交通事故交強險賠付問題諮詢,有沒有大神解答一下謝謝了急。Consultation on the issue of compensation for traffic accidents, do you have any great answers? Thank you for your anxiety.