中國交通事故:沒有機車駕駛證情况下報警會不會被處罰?Traffic accidents in China: will the police be punished without a driver's license?

     踏板機車和一輛小車🚗出車禍了。我直行他右側轉彎然後我們撞到一起了,我的車速應該在20公里左右。問題是家裡的機車有牌有證還有保險,小車司機也是,但是我沒有機車駕駛證。請問這種情況下報警,我會不會因為沒有機車駕駛證而收到拘留或者其他處罰?
     A scooter and a car 🚗 There was an accident. I went straight ahead, he turned right, and we hit each other. My speed should be about 20km. The problem is that my family's motorcycles are licensed and insured, and so are the car drivers, but I don't have a motorcycle driver's license. I would like to ask the police if I do not have a motorcycle driver's license and receive detention or other penalties?
   

---------------------------------------------------------------------
    

      網友回復:你沒有駕照是行政違法行為,跟交通事故沒有因果關係。也就是說不會影響此次事故的定責。事故處理完後,再處理你無證駕駛的行為。按法律來說,是可以,但並不一定要拘留你的。

    網友回復:去交警隊態度好一點,家裡抓緊找找關係,爭取一下罰點款,別拘留。

    網友回復:打個比方,只要小轎車撞到機車,電動車,小轎車全責!有生命危險的小轎車全責。有關部門都是想方設法把責任推給肇事者!沒別的,就因為你撞人了!
    網友回復:只要是你直行,就對方的全責,和你的駕照沒有關係,我的一個親戚今年和你這事故一樣,他小車,賠了人家機車幾萬,也是有骨折。
    
     網友回復:交通事故責任認定不看有沒有證所以你無證不影響責任認定但是你無證駕駛機動車是違法行為可罰款可拘留看具體法條和執行標準我的經驗交警不一定拘你但是你花錢是跑不了的

Comments

Popular posts from this blog

中國交通事故:載磚貨車與兩輛機車、一輛電瓶車發生碰撞碾壓。機車和電瓶車駕駛人傷亡嚴重Traffic accidents in China: a brick truck collided with two motorcycles and a battery car. Motorcycles and battery drivers are seriously injured!

求助,今年五月五號我爸騎著摩托車帶著我媽去上班,一個意外被一輛大貨車追尾。For help, on May 5th this year my dad took my mom to work on a motorcycle, but was accidentally rear-ended by a large truck

我的電動車碎了,對方的小轎車也有些損壞My electric car is broken. The other party's car was also damaged.